Rogier87.reismee.nl

Doei Wenen, Hallo Kaprun!

Goedendag weer allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden maar daar ben ik dan weer. Tussen de laatste blog en deze zitten alweer een flink aantal dagen en dus is er ook alweer genoeg gebeurd, komt ie aan;

De laatste dagen in Wenen;

De laatste dagen in Wenen waren niet zo boeiend meer. We hebben de rest van de dagen nog gewoon les gehad & daar zal ik jullie maar niet lastig mee vallen. Het waren gewoon allemaal ski/snowboard termen waar we hier in Kaprun veel gemak van hebben. Wel de moeite waard dus!

Ook zijn Sofie(huisbaby), Anna (boefje), Yesse (a.k.a slikt oe kop in) & ik de voorlaatste avond nog wat gaan eten in het centrum van Wenen bij een goeie Italiaan. Het even wat eten werd alleen een beetje anders als dat we gepland hadden, want daarna gingen we ‘’nog even’’ wat drinken bij een Australian pub, best goeie!

Zoals een ieder van jullie wel weet hou ik ervan om gewoon een paar biertjes te doen & dan mooi op tijd naar huis te gaan. Helaas dachten de andere 3 daar anders over en veranderde het ‘’even wat eten & dan naar huis’’ in ‘’even wat eten en om 4 uur naar huis’’ maargoed het was wederom gezellig. Ofja apart denk ik. Wat was dat weer een vage club, de Camera Club. Wel nog een mooie picca weten te schieten van Yesse & ikzelf met een machtige opperbaas.

Daarna kwam de laatste dag, nog een aantal uur les gehad en daarna al onze zooi bij elkaar zoeken en met zo’n 310kmpu het appartement opruimen & maken. Dat wij onze borg terug hebben gekregen is nog steeds een wonder, want het bed van Yesse (helemaal doorgezakt), de wc bril (in 3 stukken), een lamp (in 2 stukken) & beide koelkasten waren behoorlijk naar de kloten. Maar goed, de borg hebben we dus gewoon terug!

Daarna maar vroeg slapen want we werden de dag erop om half 6 al buiten voor de poort verwacht, want vanaf daar zouden we met 2 taxi busjes naar het station gaan om richting Kaprun af te reizen. Dit was wederom behoorlijk pittig; 1: omdat ik niet echt een liefhebber ben van vroeg opstaan, 2: Omdat Yesse de hele avond alleen maar heeft lopen kutten dus we nog niet vroeg sliepen & 3: Omdat iedereen een kleine 35 tassen bij had dus we een keer of 180 de trap op en af konden om 5 uur in de ochtend. Maargoed we waren allemaal mooi op tijd, de een wat fitter dan de ander, maarjha kleinigheidjes blijf je houden!

Op naar Kaprun:

Eenmaal op het station aangekomen te zijn konden we dus al die zooi weer de trein in laden wat wederom weer een hele opgaven was. Gelukkig maken vele handen licht werk dus hadden we een mooi doorgeef systeempje bedacht waarmee we het redelijk snel in de trein hadden., op naar Kaprun dus!

Helaas was dit een lange rit, want het zou zo’n 5 uur in de trein zijn & ook daar heeft deze jongen een schijt hekel aan. Beetje slapen, beetje film kijken en het was toch allemaal sneller voorbij dan ik gedacht had, mooi dus!

Eenmaal aan gekomen in Kaprun was het wederom weer stressen want we hadden precies 1 minuut om al die zooi de trein uit te krijgen, want dit was nog niet de eindbestemming van de trein. Dit was ook weer een heel avontuur, maar uiteindelijk is ook dit allemaal weer goed gekomen. (zoals jullie al kunnen lezen komt over het algemeen veel goed hier, dus dat beloofnog veel goeds:P)

Anwarter opleiding Kaprun:

Nu zijn we dus eindelijk aangekomen in Kaprun. Prima jugendgastehaus waar ik met 4 gasten op een kamer lig. Prima kamer, prima eten, dus gewoon een prima jugendgastehaus ;) We zijn gelijk druk bezig gegaan met de opleiding, want na aankomst hadden we gelijk onze kennismaking/info avond. Onze opleiding begon ook gelijk de dag erop & dit houdt in dat we iedere dag om 06.30 opstaan om ons aan te kleden, om 7.00 gaan ontbijten om zo om 07.50 de skibus te pakken om richting de gondel te gaan. Weer lekker vroeg dus!

Dan hebben we tijd om zelf 1 a 2 afdalingkjes te pakken & daarna beginnen onze lessen. Tijdens onze lessen leren wij alle basis dingen die je moet weten om skileraar te worden. Ook leren we het les geven in het Duits en al die dingen om straks fatsoenlijk les te kunnen geven tijdens onze werkperiode.

Deze lessen duren tot ongeveer 14.30 en dan hebben we nog even tijd om zelf weer wat te oefenen of met elkaar te skiën. Heel veel tijd is er niet, want we moeten al redelijk snel weer de skibus pakken, omkleden en naar de theorie lessen want die beginnen dagelijks om 16.30, niceeeeeeee;)

De theorie, ik weet het niet hoor, ik weet in ieder geval wel waarom ik niet meer naar school ga, want ik heb er (ja nu al ja) een schijt hekel aan!;) Af en toe zitten er ook echt wel hele interessante stuken bij, maar de een kan het ook wat beter brengen dan de ander, dus af en toe zitten er lessen bij waar ik half (soms helemaal) in slaap val.

Deze theorie lessen duren tot ongeveer een uur of 19.00 en daarna kunnen we aan ons avond eten beginnen om vervolgens de hele avond zelf vrij te zijn gelukkig. Gister zijn we even een biertje gaan doen in het centrum & vandaag zijn we Ajax- Dortmund gaan kijken met een aantal man, ofja beter gezegd Dortmund gaan kijken. In de rust zijn we er weer vandoor gegaan want we waren allemaal kapot en de spanning was er toch al wel een heel eind af helaas. Eindelijk eens tijd voor een blog dus!;)

De dagen zijn behoorlijk lang & behoorlijk pittig. Nee medelijden zullen jullie vast niet met me hebben & dat hoeft ook echt niet, maar ben toch wel blij als dit er straks op zit (hopelijk wel met anwarter!!!). Komend weekend hebben we onze examens voor het ski gedeelte en dan beginnen we maandag weer met het snowboarden (dit is dan weer het zelfde als nu maar dan op snowboard i.p.v. ski’s). Hopelijk komt het allemaal goed, want het is toch behoorlijk pittig, ook wel pittiger dan ik zelf verwacht had maar we gaan er gewoon voor ofcourse!!

Ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn & ik zal het jullie natuurlijk zo snel mogelijk laten weten als ik weet of het gelukt is ja of nee!

Ik zeg de groeten daar & jullie horen snel weer van me,

Tschusssssssss!

Ps: Pa en ma bedankt nog voor alle spullen mee te nemen & het was gezellig dat jullie langs waren gekomen!!! Tot snel (December) weer!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active